Какви са последиците за вашия бизнес, ако сайтът ви работи бавно

Едно от най-често срещаните оплаквания сред собствениците на онлайн магазини е свързано с тяхната скорост. Бавният уеб сайт е не само лош сигнал за потребителите, но е и основна причина за по-слабите бизнес резултати.

Знаете ли, че 25% от потребителите биха напуснали уеб сайт, който се зарежда за повече от 4 секунди?

А можете ли да оцените колко ще ви струва това, ако продавате онлайн?

Защо скоростта е важна

Бързият онлайн магазин отдавна не е предимство, а по-скоро необходимост за търговците. Ресурите и времето, които вложите в оптимизация на скоростта, непременно ще Ви се отблагодарят, защото:

• Бързината на уеб сайта е важен SEO фактор – колкото по-бързо се зарежда страница от сайта Ви, толкова по-харесвана ще бъде тя, както от потребителите, така и от търсещите машини. Бавните сайтове много често са причина посетителите да напуснат преди да са прекарали дори минимално време в преглед на съдържанието. Това, от своя страна, повишава т.нар. bounce rate, който ще отнеме от предимството Ви пред преките конкуренти в страницата с резултати.

• Потребителското преживяване е ключово за покупка – едва ли много от потребителите на сайта биха прегледали и поръчали продукт, ако онлайн магазинът Ви не функционира достатъчно бързо и не се визуализира добре на различни видове устройства. Запомнете, че дори секунда забавяне в зареждането носи средно по 7% по-малко конверсии.

• Доволните клиенти се връщат – не привличането, а задържането на лоялни потребители е най-голямото предизвикателство за бизнесите днес. Според Akamai и Radware, 79% от неудовлетворените от процеса на покупка потребители не биха пазарували отново от същия онлайн магазин.

Защо споделеният хостинг не е ефективен за онлайн магазини

Споделеният хостинг е най-разпространеното решение за уеб проекти, но и заради недостатъците си е най-неподходящото за онлайн магазини. Това е така, тъй като при споделения хостинг:

• Споделяте хостинг ресурси с други потребители – при споделения хостинг уеб сайтът Ви е разположен на физически сървър заедно с други онлайн проекти, с които си поделяте ограничените ресурси. Това означава, че завишен трафик или злонамерена атака към друг уеб сайт на сървъра може да засегне работата и на Вашия онлайн магазин. Със сигурност, това би навредило на скоростта на зареждане, а в най-лошия случай може да доведе и до downtime – продължителен период, през който сайтът Ви ще бъде недостъпен, а продажбите – нулеви.

• Не разполагате с достатъчно сигурност – при онлайн търговията се осъществява сериозен обмен на чувствителни данни – фирмена информация, лични данни, детайли за плащане и др. При съхранение на тази информация на споделен хостинг рискът за сигурността на данните е значително по-висок.

• Нямате гъвкавост – вероятно с времето онлайн магазинът Ви ще се развива, като за това ще е необходимо допълнително хостинг пространство. От друга страна, в периоди на кампании (промоции, Black Friday, разпродажби) ще генерирате и повече посещения и трафик на сайта, чиито лимит също зависи от хостинг услугата, която използвате. При споделения хостинг нямате възможност да управлявате тези ресурси гъвкаво според моментните си нужди, което също води до бавен сайт и прекъсвания в работата му.

• Не можете да оптимизирате разходите си – Вие заявявате услуга с предефинирани параметри и цена, която заплащате без значение от използваните ресурси. Това прави споделеният хостинг неефективно решение за онлайн бизнеси с периодични кампании, чести промени и доработки, софтуерни интеграции и променливо натоварване.

Коментирай