Удължават срока за изготвяне на технически паспорти на сградите до 2024 г.

Срокът за изготвяне на технически паспорти на сградите ще бъде удължен до 2024 г. Това съобщи във Фейсбук министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.

В момента държавата и гражданите се намират в сложна ситуация, породена от пандемията COVID -19. Правителството прави възможното да подпомогне гражданите и бизнеса с различни мерки. Затова предвиждаме срокът за изготвяне на технически паспорти на сградите да бъде удължен с две години – до края на 2024 г.

Предвижда се също и създаване на специален фонд, финансиран със средства от държавния бюджет, който да подпомогне процеса на паспортизация на сградите.

Kандидатстването ще става през общините.

Изготвянето на технически паспорт за всяка една сграда е регламентирано в Наредба 5 от 2006 г., като първоначалният срок е бил 2011 г. Срокът е удължаван четири пъти, напомня министър Аврамова.

От БСП пък предложиха държавата да плати за обследването на сградите.

“Има четири проблема, предлагаме четири решения. Първо – правителството чрез Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) събира служебно от всички общини съхраняваната в техните архиви документация на сградите. Второ – Министерството прави електронна платформа, дигитализира информацията и я качва, и тя става публична. Трето, от БСП предлагат Министерството да изготви публичен списък на фирмите и специалистите, лицензирани да обследстват и да правят технически паспорти. И четвърто – държавата заплаща обследването и подпомага общините чрез два финансови механизма: целево от държавния бюджет и със средства от Плана за възстановяване и устойчивост”, обяви лидерът на БСП.

“Както държавата можа да планира и изхарчи близо 4 млрд. лева за саниране на ограничен брой жилища, така би трябвало сега да отдели средства, за да направи цялата тази програма по обследване и издаване на технически паспорти”, коментира Нинова.

Коментирай