Няколко съвета за здравословен начин на живот

Здравословният начин на живот набира все по-голяма популярност и по-голямата част от нас се стремят към него. За съжаление много хора си мислят, че да водиш здравословен начин на живот означава да тренираш във фитнеса 4 пъти седмично, да спазваш хранителен режим, изключващ всичките ни любими (но вреди) храни и едва ли не, ако нямаме преса с плочки и хобито ни не е да ставаме всяка сутрин в 6 и да ходим в парка, за да бягаме, то просто този начин за живот не е за нас.

Нека бъдем честни, не винаги имаме време, а и желание за това. Може да водиш здравословен и балансиран начин на живот и без да си вманиачен от него.

Ето няколко прости съвета, които ще ти помогнат, за да започнеш твоя здравословен лайфстайл.

  1. Слушай тялото си

Това е най-важното. Винаги задоволявай неговите нужди и не ги пренебрегвай. Което води и до …

  1. Почивай си пълноценно

Почивката е също толкова важна, колкото и усиления труд. Но е много важно да правим разлика между почивка и мързел.

  1. Не си позволявай да прегладняваш

Дори да се опитваш за свалиш килограми гладът никога не е решение. Ключът е в това да се храним с подходящите неща. За да си сигурен, че винаги ще има какво да хапнеш, когато огладнееш, си носи винаги нещо (полезно и хранително) с теб- плод, протеинов бар, ядки. Така ще залъжеш глада си, докато дойде време за основното ти хранене и няма да се изкушиш да ядеш бърза и вредна храна, просто защото си гладен и нямаш друг избор. (След, което най-вероятно ще се самообвиняваш и откажеш за пореден път от поредната „диета“)

  1. Пий само вода

Вече е досадно да слушаме за 3-те задължителни литра вода, които трябва да изпиваме на ден. И за това моят съвет съвсем не е такъв. Ако си жаден и имаш избор между сок/безалкохолна или каквато и да е било друга напитка и вода, винаги избирай водата. Защото всъщност само тя утолява жаждата, а и няма никакви калории.

  1. Движи се

Отново често натяквано и досадно, но много важно. Движението е живот. И не, нямам предвид да ходиш 3 пъти седмично на фитнес. Дори 20-минутна разходка на ден, 15 минути танци у дома или почистване на пода отново са движение (което гори калории). Опитай се всеки ден да имаш поне 30 минути, прекарани в активно движение. Да слезеш една спирка по-рано и на връщане да вървиш до следващата е добро начало за едно по-активно ежедневие.

  1. Бъди търпелив/а

Винаги помни, че всичко е процес и определен начин на живот не е „крайна цел“. Няма да стане за един ден, нито пък ще дойде ден, в който ще правиш всичко перфектно и повече няма да ти представлява усилие. Най-важното е да започнеш. И винаги да продължаваш.

 

Успех 😊

 

 

Коментирай