Salesforce купува Slack

Salesforce купува Slack за 27,7 милиарда долара

Salesforce, мощният механизъм за управление на клиенти, който наскоро надхвърли годишни приходи от 20 милиарда долара, обяви днес, че навлиза по-дълбоко в корпоративната социална мрежа, като придоби Slack за 27,7 милиарда долара. Слуховете за висяща сделка се появиха миналата седмица, което доведе до скок на цената на акциите на Slack.

Съоснователят и главен изпълнителен директор на Salesforce Марк Бениоф не се хареса на последната си покупка. „Това е мач, направен в рая. Заедно Salesforce и Slack ще оформят бъдещето на корпоративния софтуер и ще трансформират начина, по който всички работят в изцяло дигиталния свят, работещ отвсякъде ”, заяви Бениоф в изявление.
Главният изпълнителен директор на Slack Стюарт Бътърфийлд беше не по-малко развълнуван от бъдещия си шеф. „Тъй като софтуерът играе все по-важна роля в работата на всяка организация, ние споделяме визия за намалена сложност, увеличена мощност и гъвкавост и в крайна сметка по-голяма степен на съгласуваност и организационна гъвкавост. Лично аз вярвам, че това е най-стратегическата комбинация в историята на софтуера и нямам търпение да тръгна“, каза Бътърфийлд в изявление.
Всеки работник във всяка компания трябва да комуникира нещо, което Slack може умело да овласти. Нещо повече, той също улеснява външната комуникация с клиенти и партньори, нещо, което би трябвало да бъде доста полезно за компания като Salesforce и нейното семейство предложения.
Настоящата оценка на Slack, както според Yahoo, така и от Google Finance, е малко над 25 милиарда щатски долара, което, като се има предвид неговата много скромна промяна в цената след работно време, означава, че пазарът оценява компанията донякъде ефективно. Цената на Slack се е увеличила с около 48% от оценката му, която е предшествала сделката.
Това, което наистина отличава Slack от пакета, поне първоначално, беше способността му да се интегрира с друг корпоративен софтуер. Когато комбинирате това с ботове, тези интелигентни дигитални помощници, компанията потенциално може да предостави на клиентите на Salesforce централно място за работа, без да променя фокуса, защото всичко, което трябва да направят, може да се направи в Slack.
Днешната сделка идва след закупуването на Quip от Salesforce през 2016 г. за 750 милиона долара. Quip донесе на SaaS гиганта начин за социално споделяне на документи и когато се сдвои с придобиването на Slack, дава на Salesforce много по-стабилна социална история, отколкото вътрешната си опция Chatter, ранен опит за корпоративна социална мрежа, който така и не успя.
Заслужава да се отбележи, че Salesforce се интересуваше от Twitter през 2016 г., същата година, в която Microsoft се интересуваше от Slack, но в крайна сметка се оттегли от тази сделка, когато акционерите възразиха, без да искат да се справят със спорната страна на социалната платформа.
Slack е основана през 2013 г., но произходът му датира от онлайн компания за мултиплейър игри, наречена Glitch, която е основана през 2009 г. Въпреки че играта в крайна сметка се провали, стартиращата компания разработи вътрешна система за съобщения в процеса на изграждане на тази компания, която по-късно се разви в Slack.

Коментирай